20 lat temu…

2020-01-09

20 lat temu…

20 lat temu ukazał się reportaż sieci ABC na temat firmy IDEO. IDEO dostało zadanie zademonstrowania swoich kompetencji projektowych na przykładzie totalnego przeprojektowania czegoś, co wszyscy mamy zakodowane w głowach – wózka sklepowego.

Reportaż cieszył się ogromną popularnością w Stanach Zjednoczonych – przypominam – cieszył się nią 20 lat temu. Ukazywał firmę otwartą na innowacje i projektującą je – nie poprzez wiedzę w zakresie konkretnej branży, tylko głębokie zrozumienie dla procesu, który pozwala projektować produkty z wielu branż. Same IDEO to wspólnota szerokiego wachlarza kompetencji, a nie hierarchiczna firma z wąskim, branżowym podejściem do biznesu.

Coś, co było sygnałem nadchodzących zmian dwie dekady temu teraz jest już alarmem dla tych, którzy za współczesnym światem nie nadążają. Apostołowie współczesnego projektowanie nie są liczną grupą w Polsce. By się nimi stać nie wystarczy obejrzeć reportaż na Youtubie. Panowie z IDEO chętnie pokazują swoją pracę, bo głębokie zrozumienie ich przekazu i naśladownictwo wcale nie jest takie łatwe. To jak z oglądaniem popisów gimnastycznych. Od samego oglądania człowiek nie staje się mistrzem akrobacji na drążku.

Życząc wszystkiego najlepszego ABC i IDEO z okazji jubileuszu znamiennego wydarzenia życzę nam wszystkim, aby miarą nowoczesności i innowacyjności naszej krainy nie czynili faktu, że korzystają z najnowszego modelu samochodu, czy smartfonu. Zacznijmy od mody na korzystanie z nowoczesnych metod myślenia i działania. Dla najzagorzalszych konserwatystów – niech to będą te metody sprzed dwóch dekad, z reportażu ABC o IDEO.

 

Autor: Jarosław Szewczyk

 

  Jarosław na LinkedIn